Nee, ga jij lekker in een sneeuwstorm je lenzen wisselen? Dus een zoomlens is veel beter. Maar die zeer open diafragma van de prime is natuurlijk wel fantastisch bij slecht licht. Eindeloze discussie? Nee hoor. Je fotografievrienden Niels en Michiel lossen heel dat dilemma voor je in 30 op. Nou, grotendeels dan. Ze hebben er in ieder geval een mening over, en bespreken situaties waarin die prime of zoomlens de voorkeur heeft.
Ook hebben ze het over waar je het beste mee kunt beginnen als startende fotograaf, en bespreken ze kort de kitlens die jij bij je camera hebt gekregen. Gelijk op Marktplaats, dat ding, of toch eerst maar eens mee gaan fotograferen?
Deze maandag zoomen Niels en misschien in op vaste lenzen. En zoomlenzen. Pak snel die bak koffie of thee, plof neer op de bank of stel je werk nog even uit. De maandag begin je met 30 Minuten Sluitertijd!

